Sivut

torstai 10. maaliskuuta 2011

Mahtikoira

Tämänpäiväisistä etsijäkoiratreeneistä voisin kirjoitella huomisten samanlaisten treenien jälkeen enemmän, mutta nyt on kirjoitettava lyhyehkö päivitys tuosta mahtiolennosta. On se taitava!

Olemme joskus viime keväänä opettaneet Nellin auttamaan pyykkien kuivumaan laittamisessa. Nelli on ollut apuna aina lähinnä kantamassa pyykkejä kylpyhuoneesta kuivaustelineen luokse, niin että toinen meistä seisoo telineen luona odottamassa ja vastaanottamassa ja toinen kylpyhuoneessa antamassa koiralle kannettavaa. Aluksi palkattiin jokaisen kantokeikan jälkeen, mutta nopeasti koiralle riitti yksi palkkaus homman loputtua.

Tuossa äsken tapahtui kuitenkin kummia, en olisi uskonut ihan noin fiksu tuon koiran olevan... Aloin itsekseni ottamaan pyykkejä koneesta ja koira tuli kylppärin ovelle seurailemaan puuhiani sen näköisenä, että haluaisi auttaa. Menin kuivaustelineelle ja laittelin muutaman paidan kuivumaan ja koira edelleen tarkkaili minua. Pyysinpä sitten koiraa tuomaan pyykkiä minulle, ja sehän toi. Kantoi ihan omatoimisesti ja ylpeänä muutamat sukat ja pienemmät pyykit minulle käteen asti. Pyysin lisää, ja sama toiminta jatkui. Kävin laittamassa kylppärin lattialle kaikki pienemmät pyykit koneesta ja jatkoimme touhua, koira toi kaikki loput pyykit ihan itse minulle, joka tuonnin jälkeen pyysin tuomaan lisää. Tuntuu ihan hassulta, että se on tuossakin asiassa hoksannut jo, mitä siltä odotetaan. Eipä minua haittaa, onpahan pyykkivuorten kanssa apuna sitten :)

On tuo koirani vaan taitava otus! Olen ylpeä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti